راهنمای کامل دیوار چینی با آجر

اصول دیوار چینی با آجر

از اصول آجر چینی چه می‌دانید تمامی این دیوارهایی که در اطرافمان می‌بینیم چه از جنس سیمان و چه از جنس آجر همه این‌ها تکنیک‌های خاصی برای چیده شدن دارند و هر کدام باید تخصصی و با علم چیده شوند. برای خرید آجرهای نسوز و حتی آجرهای دکوری و غیره ‌می توانید از سایت ما خرید کنید.

مبحث دیوارچینی به ظاهر ساده اما بسیار مهم درصنعت ساختمان سازی است   در بعضی موارد با یک زلزله ساده دیوارها فرو می‌ریزد و این فقط به دلیل اشتباه چیدن آجرهای دیوار استو فقط به خاطر اجرا نکردن دستورالعمل‌ها و رعایت نکردن آنها است پس دیوارچینی بسیار بااهمیت است اگر در دیوار چینی دقت لازم نباشد هزینه‌ها را دوباره برای فرد اجرا کننده دو برابر می‌کند. برای دانستن بیشتر در این مقاله با ما همراه باشید. 

 

اصول دیوار چینی با آجر

 

آجر چیست؟

آجر گل پخته شده است که در اندازه‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود  که نسبت به جایی که می‌خواهد استفاده شود سایزانتخاب می‌شود.

انواع آجرها

  • آجر پاباریک
  • آجر سه گل
  • آجر تخت
  • آجر چهارگوش
  • آجر شیل
  • آجر چینی
  • آجر ۱۰ سوراخ
  • آجر ختایی
  • آجر دوقدی
  • آجر زنجاب
  • آجر بهمنی

ملات چیست؟

ملات ماده ای خمیری شکل و چسبناک است که از ترکیب ماسه و سیمان و آب و چسب سیمان تشکیل می‌شود و اگر به درستی آن را ترکیب نکنید کیفیت خوبی ندارد که در مواردی مثل دیوار چینی و ساخت ساختمان استفاده می‌شود.

طرز استفاده آجر و ملات

 به این شکل هست که اول یک ردیف آجرمی‌چینیم روی آنها و همچنین کنار آنها ملات می‌ریزیم و دوباره روی آنها ملات می‌ریزیم این روند باعث ساخت دیوار می‌شود و این چسبندگی ملاک باعث استحکام ماندگاری دیوار می‌شودو برای محاسبات تعداد آجرها و ملات کار بسیار آسان است چون محاسبات مختلفی وجود ندارد و یک محاسبه استاندارد وجود دارد.

 

 طرز استفاده آجر و ملات

 

روش محاسبه آجر و دیوار چینی

 اول متر مربع سطح را در نظر می‌گیریم و محاسبه می‌کنیم  و بعد متر مربع را بر تعداد آجر هر متر تقسیممی کنیم و برای آجرهای استاندارد که ضخامتشان ۱۱ سانتی‌متر است ۷۰ آجر نیاز است   و حالا تعداد آجرهای مورد نیاز در اختیار شماست ‌ می توانید برای خرید آجربا مشاوران ایساتیس در ارتباط باشید.

ضخامت ملات در بین آجرها چقدر است

ضخامت بین آجرها باید ۱۰ میلی‌متر باشد فقط به معنای چسبندگی بین ردیف‌های آجر است و استقامت بین آنها و به همین دلیل ملات نباید نه نازک باشد و نه ضخیم چون قابل قبول نیست.

بلوک‌های سیمانی

 بلوک‌های سیمانی از ترکیب سیمان و آب و سنگدانه تولید می‌شوند که در اندازه و سایزهای مختلف است اما این بلوک‌ها وزن کمی دارند و چسبندگی آنها به ملات خوب است و سرعت اجرایی نسبتاً  زیادی دارد که این یکی از بهترین ویژگی‌های بلوک سیمانی است.

 بلوک‌های سفالی

 این بلوک‌ها از رس تشکیل شده است و در سایز و ابعاد مختلف ‌تولید می شود و سرعت اجرایی این بلوک‌ها نسبتاً پایین است ولی قیمت ارزانی دارند و با استفاده ازفوم می توان از کانال‌های صوتی و حرارتی جلوگیری کرد.

بلوک‌های اتوکلاو

بلوک‌های اتوکلاو از بتن سیمان سیلیس آهک پودر آلومینیوم خته می‌شود و عایق‌بندی صوتی و حرارتی دارند و جذب آب بالایی دارند و همچنین مقاومت و قیمت بالایی هم دارند بلوک‌های پرلیتی از سنگ آتشفشان سفید پرلیت سیمان و پوکه است که عایق خوبی در برابر حرارت و صوت است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بلوک‌های اتوکلاو کم وزن بودن آنها است.

 

روش محاسبه آجر و دیوار چینی

 

پانل‌های گچی

نوعی پانل‌های پیش ساخته هستند  که در دو نوع ساخته می‌شوند توخالی و توپر و به شکل زبانه و فاخته می‌شوند که بتوانند در یکدیگر به خوبی چفت شوند برای رای این پانل‌ گچی چسب‌های مخصوص و یا ملات گچ استفاده می‌شود پانل‌های گچی اجرای سریع دارند وزنشون کمی دارند ولی این پانل‌ها دوامی در برابر رطوبت ندارند.

قدم اول رگ چینی

 با قرار دادن یک رج بلوک و ملات یا بدون ملات فضای انتخابی را ببینیم و آن را تایید کنیم.

 قدم دوم شمش گذاری

در این مرحله شاقول بودن   هم راستای دیوارها را چک می‌کنیم و در این مرحله نیاز به شاخص برای چک کردن کیفیت عملیات داریم.

قدم سوم بلوک گذاری

باید در این مرحله حتماً بلوک‌های سایز مناسب تهیه کنیم چون بلوک‌های غیر استاندارد  درست است که قیمت پایین‌تری دارند اما در حین اجرا کار را خراب می‌کنند بلوک و آجرهای سفالی باید کرم رنگ باشند و اگر رنگ آنها قرمز باشد یعنی خوب پخته نشده‌اند و مقاومت خوبی ندارند به این موضوع توجه داشته باشید که دیوار باید حتماً در سطحی صاف باشد و در شیب اجرا نشودقبل از بلوک گذاری باید بلوک‌ها را زنجاب کنیم یعنی قبل از دیوار چینی بلوک‌ها را در آب قرار دهیم تا خیس شود این کار برای این است که بلوک‌ها ملات را نسوزانند.

 

قدم سوم بلوک گذاری در دیوارچینی

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی بر توضیح دادن دیوارچینی داشتیم تمامی مراحل و نکات دیوار چینی را  به خوبی توضیح دادیم و تمامی وسایل مورد نیاز را هم گفتیم و همینطور انواع بلوک‌ها و سایز و جنس آنها به همچنین مقاومت‌های آنها را توضیح دادیم و اگر قصد خرید این بلوک‌ها و آجرها را دارید ما به شما شرکت آجرنما ایساتیس در شیراز را ‌معرفی کنیم شرکت ایساتیس یکی از برترین و با کیفیت‌ترین شرکت‌ها است برای راهنمایی و خرید با مشاوران ما از طریق شماره 09177172553 در ارتباط باشید.

 با ایساتیس خونتو بساز!

نظر خود را برای ما ارسال نمایید