طراحی نما با استفاده از آجرهای مختلف   

نمای ساختمان امروزه یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین بخش های یک سازه به حساب می آید، از همین رو باعث شده معماران و مهندسان متریال های مختلف و متفاوتی را برای نمای ساختمان ها در نظر بگیرند. یکی از محبوب ترین متریال های پرکاربرد، آجر می باشد. طراحی نما با استفاده از آجر یکی از زیباترین و بهترین انتخاب ها برای نمای ساختمان می تواند به حساب بیاید.

قصد داریم در این مقاله به موضوعات مهمی همچون انواع روش های آجرکاری، استفاده از آجر در نمای ساختمان، نحوه رنگ آمیزی آجر در نمای ساختمان و...

بپردازیم، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

Facade design using different bricks

  • اهمیت نمای ساختمان

نمای ساختمان در دکوراسیون بیرونی به عنوان یک عنصر کلیدی در ظاهر و جذابیت یک ساختمان موردی بسیار حائز اهمیت است. در واقع، نمای ساختمان به عنوان رابط بین داخل و خارج ساختمان عمل می‌کند و می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر جذابیت و استایل کلی ساختمان داشته باشد. همچنین، استفاده از آجر در دکوراسیون بیرونی، نمای ساختمان با آجر به ساختمان حالتی خاص و شخصیتی می‌بخشد و باعث ایجاد ارتباط و هماهنگی با محیط اطراف می‌شود. آجر قابلیت ایجاد تنوع و تداخل با مصالح دیگر را دارد و می‌تواند با چوب، سنگ یا آلومینیوم تلفیق شود. در نتیجه، نمای ساختمان آجر باعث ایجاد تفاوت و تأثیر بینظیر در دکوراسیون بیرونی ساختمان می‌شود، زیرا یک نمای ساختمان همواره اولین چیزی است که بازدیدکنندگان و عابران پیش از ورود به ساختمان مشاهده می‌کنند. طراحی مناسب نمای ساختمان می‌تواند شخصیت و شکل‌دهی اولیه به ساختمان بدهد. از طریق رنگ‌بندی، جزئیات معماری، استفاده از مواد مناسب و الگوهای طراحی متنوع، نمای ساختمان با آجر می‌تواند تاثیر به‌سزایی در جذب توجه و خلق اولین اثر بر روی افراد متمایل به ورود به ساختمان داشته باشد. نمای ساختمان آجری علاوه بر جذابیت، قابلیت تاثیرگذاری بر روی ارزش و قیمت ساختمان را در دست دارد. یک نمای زیبا و مرتب می‌تواند ارزش افزوده‌ای به ساختمان بدهد و جذابیت بیشتری را برای خریداران و مستأجران پتانسیل فراهم کند.

با توجه به این همه، می‌توان گفت که نمای ساختمان در دکوراسیون بیرونی اهمیت بسیاری دارد و با توجه به سلیقه و نیازهای متفاوت، طراحی آن می‌تواند متناسب با هر نوع ساختمان و محیطی که قرار است در آن قرار بگیرد، انجام شود.

Facade design using different bricks

  • بهترین سبک های طراحی نما با استفاده از آجرهای مختلف

انتخاب سبک مرحله ای مهم پیش از طراحی نمای ساختمان با آجر و حتی متریال و موادساختمانی دیگر نیز می باشد. از گذشته تا کنون آجرها از اصلی ترین ستون های ساخت و ساز، ساختمان سازی و... می باشند. سبک در طراحی نما نیز یکی از مواردی است که می تواند جلوه و نشان اهمیت دکوراسیون بیرونی را دوچندان کند، به همین دلیل در ادامه به برخی از بهترین سبک های طراحی آجرنما را برای شما در این مقاله گردآوری کرده ایم تا باخیالی راحت سبک خود را پیدا کرده و با کمک شرکت ایساتیس آنرا در بهترین شکل موجود اجراد کنید.

Facade design using different bricks

  • طراحی نمای ساختمان با آجر، کلاسیک

برخی نماهای کلاسیک مانند نمای رومی به دلیل داشتن ظرافت بالا و معماری تجملی شکل در گذشته بسیار مورد توجه و مورد استفاده بوده است. طراحی نمای کلاسیک رومی همان طور که گفته شد دور از سادگی و بیشتر تجمل گرایانه می باشد که در واقع نشان دهنده ی نمای یونان باستان است که با شکل رومی به شکل نهایی خود رسیده است. متاسفانه با ورود این سبک، معماری سنتی ایرانی که از عناصر زیبای معماری بارز و شاخص برخوردار است به دست فراموشی سپرده شد. بر خلاف طراحی نمای کلاسیک رومی که عمدتا بر پایه ی سنگ کار شده طراحی نمای کلاسیک سنتی ایران عمدتا ساخته شده از آجر بوده، نمای ساختمان آجری از رایج ترین نما ها بوده که از عناصر اصلی دکوراسیون بیرونی در ایران نیز محسوب می شود.

Facade design using different bricks

  • طراحی نمای ساختمان با آجر، مینیمال

استفاده از آجر در نمای بیرونی ساختمان ها با سبک مینیمال به دلیل سادگی و کم بودن عناصر باعث ایجاد تعادل است که عناصرکمیاب معماری را به نمایش می گذارد. در طراحی نمای مینیمال، به دلیل حفظ سادگی اغلب از رنگ های خاکستری تیره یا قرمز طبیعی آجر، با لمسه های سبز طبیعتی و ورقه های چوبی استفاده می کنند زیرا استفاده از رنگ های طبیعی یا خنثی یکی از چهارچوب های طراحی نمای ساختمان مینیمال به حساب می آید.اجرای طراحی نمای مینیمال کار نچندان سختی نیست اما مانند تمامی طراحی آجرنماهای موجود دارای اصول و قواعد خاص خود هستند، در این راه شرکت اجرنمای ایساتیس با شما همراه خواهد بود.

Facade design using different bricks

  • طراحی نمای ساختمان با آجر، معماری ایرانی

معماری سنتی ایرانی یکی از بهترین گذینه ها در طراحی نمای ساختمان با آجر محسوب می شود، زیرا که این طراحی و سبک در عین مدرن بودن فرهنگ ایرانی را حفظ کرده از این رو می تواند گذینه ی بسیار مناسبی برای فضاهای درون شهری به حساب بیاید. طراحی نمای ساختمانی، سنتی ایرانی به دلیل داشتن طاق، قوس و گره چینی های منحصر به فرد خود قابلیت بازی با نور و سایه را داشته و همین موضوع باعث زیباتر شدن فضای شهری می شود که به آن تکنیک آجرچینی شهری نیز می گویند.

Facade design using different bricks

  • سخن پایانی

امروزه طراحی نمای ساختمان با آجر، به دلیل کاربردهای زیاد و زیبایی های منحصر به فردی را که رقم میزند باعث شده بسیار در مردم و معماران محبوب شود. طراحی نمای ساختمان با اجر به دلیل نداشتن محدودیت در طرح و الگو در اجرا اغلب کارفرمایان را برای استفاده از آجرنما ها و دکوراسیون های بیرونی ترغیب کرده که همین امر سبب افزایش استفاده از آجر در دکوراسیون ها و نماهای بیرونی می شود. شرکت ایساتیس با بیش از 5 سال تجربه کارکرد حرفه ای در زمینه ی آجرنما در شیراز و حتی جنوب کشور این افتخار را کسب کرده از بهترین های خود در زمینه ی آجرنما و عرضه ی محصولات ساختمانی باشد. ایساتیس با داشتن کادری مجرب و مشاورانی حاذق در خدمت شما برای پشتیبانی و مشاوره ی تمام وقت حاضر می باشد. برای ارتباط بیشتر با مشاوران ما با شماره تماس 09177172553 در ارتباط باشید.

نظر خود را برای ما ارسال نمایید