همه چیز درمورد آجرنما برای دکوراسیون بیرونی

همه چیز درمورد آجرنما برای دکوراسیون بیرونی

آجرنما، از دیرباز یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون بیرونی و مورد توجه شاهان و وطبقه اشراف بوده و از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است ، اما امروزه استفاده از آجرنما بسیار رایج شده است.

آجرنما، امروزه  یکی از روش های زیباسازی رکوراسیون بیرونی داست، نمای بیرونی آجرنما به لحاظ طراحی و انتخاب رنگ تاثیرگذاری بسیاری در زیبایی ساختمان دارد.

این نوع نما می‌ تواند الگوها و طرح‌های مختلفی را به خود بگیرد که به ساختمان ظرافت و جذابیت بیشتری ببخشد. علاوه بر این، آجرنما به دلیل سازگاری با محیط زیست و مقاومت در برابر عوامل آب و هوایی، ساختمان را در برابر خرابی‌های ناشی از آب و رطوبت محافظت می‌ کند .

با ما همراه باشید تا این عنصر جذاب در دکوراسیون بیرونی را از نظر زیباشناسی و فوایدش بررسی کنیم.

تنوع رنگی آجر ها :

اغلب مردم هرموقع به دیوار آجری وآجرنما فکر میکنند ، یک دیوار با رنگ قهوه ای و حتی گاها کاه گلی در مغزشان شکل  میگیرد ، اما برخلاف تصورات غلط ، آجرنماها در دکوراسیون بیرونی دارای رنگ های متنوعی هستن ازجمله سفید ، نارنجی ، زرد ، خاکستری و حتی سفید ! البته رنگ آجرنماها بستگی به سلیقه و موقعیت معماری دکوراسیون بیرونی قطعا متفاوت است.

 

انواع آجرنما

 

برخی از خصوصیات آجرنما برای دکوراسیون بیرونی عبارتند از :

آجرنما مقاوم در برابر آب و رطوبت :

آجر از طریق جذب آب و آزاد کردن آن در طول زمان، می‌تواند به  آجرنمای ساختمان حفاظت چشمگیری در برابر نفوذ آب و رطوبت ارائه دهد و از آسیب‌های ناشی از رطوبت محافظت کند .

عایق حرارتی وصوتی :

آجرنما با آجرهای عایق صدا یکی از بهترین گذینه ها در زندگی شهری پراز سر و صدای امروزه بشمار میروند

این سر وصدا وهیاهو ممکن است برای هرفردی ،مخصوصا سالمندان آزاردهنده باشد ، خوشبختانه انسان ها کوشیده اند تا این مشکل را در چند دهه اخیر به پایان برسانند .

بخواهیم به صورت تخصصی تر آجر عایق صدا را در آجرنماها تعریف کنیم باید بگوییم که ، آجرهای عایق صدا با استفاده از گل رس مرغوب تهیه میشوند و دارای روزنه یا سوراخ هایی که دارند باعث جلوگیری از رفت و آمدن صدا به مکان مورد نظر میشوند . همچنین از دیگر مزایای استفاده از آجرهای عایق صدا و حرارت در آجرنما میتوان به : باعث صرفه جویی در مصرف سرما و گرما میشود ، مقاوم در برابر رطوبت بوده و در آخر عمر آجرنما را بالا میبرند .

 

آجرنما ایساتیس عایق

 

انواع آجرها برای دکوراسیون بیرونی

برخی از انواع آجرنماها عبارتند از آجرنمای نسوز ، آجرنمای شاموتی ، آجرنمای رستیک ،آجرنمای کرکره ای ، آجرنمای پلاک ، آجرنمای حصیری ، آجرنمای بهمنی ، آجرنمای لفتون و آجرنمای لعابی که در ادامه به برسی تک تک این آجرنما ها می پردازیم .

آجرنمای نسوز:

آجرنمای نسوز یا Firebrick ، آجری با مقاومت بالا دربرابر سرما و گرما و تغییرات متعدد آب وهوایی می باشد .

این آجرنسوز به دلیل پخت کامل آجر ، گذینه بسیار مناسبی برای استفاده در آجرنمای بیرونی بشمار می آید . انواع مختلی از آ­جرهای نسوز عبارتند از آجرنسوزمنیزیتی ، آجر نسوز سمیرم و آجر نسوز زیرکونیوم.  

آجرنمای شاموتی:

این نوع آجر به صورت مربع و مستطیلی و در ابعاد مختلف در بازار موجود میباشد . مهم ترین ویژگی این نوع آجر ، عمر طولانی اش در آجرنمای بیرونی است که همین موضوع این آجر را برای کسانی که به دنبال یک آجرمقاوم برای آجرنمای ساختمان هستند بسیار محبوب کرده است .

رنگ های این آجر شامل : نارنجی ، نارنجی تیره ، قهوه ای روشن ، قهوه ای تیره ، قهوه ای اخرایی ، زرد و اکر می شود .

آجرنمای رستیک:

آجرنمای رستیک نوعی آجرنمای سنتی  با طرح های سنگ و چوب طبیعی است که با اشکال نامنظمی که دارد باعث تداعی شدن خانه های قدیمی که از چوب و سنگ ساخته شده بودند میشود وباعث میشود حس کنید به طبیعت نیز نزدیک تر هستید .

آجرنمای کرکره ای:

یکی از محبوب ترین نماها ، آجرنمای کرکره ای است که به دلیل مقاومت بالا و زیبایی منحصر بفردش گذینه ی مناسبی برای دکوراسیون آجرنمای بیرونی میباشد .

به علاوه این آجرنما دارای عایق حرارتی نیز میباشد که کمترین اتلاف انرژی را به ارمغان می آورد ، ای نوع آجرنما را در رنگ های قهوه ای تیره و قهوه ای مایل به قرمز میتوانید خریداری کنید .

آجرنمای حصیری:

آجرنمای حصیری همان طور که از نامش پیداست ، شکل وبافتی مانند حصیر دارد . این محصول به روش لعابی تولید میشود که همین امر باعث زیباتر شدن آجرنمای بیرونی و به علاوه مقاوم شدن هرچه بیسشتر در برابر نور خورشید و تغییرات اب و هوایی میشود .

آجرنمای بهمنی:

این آجرنما در علاوه بر وجه تزئینی کاربرد های دیگری همچو دیوارچینی دارد . این محصول را میشود در رنگ های زرد کمرنگ ، زرد پررنگ و قرمز و در ابعاد 3تا 5 سانت و در بعد دیگر 10تا 15 سانت خریداری کنید .

آجرنمای لعابی:

این آجر نما همان طور که از نامش پیداست از یک لایه لعاب رنگی تشکیل شده منجر به متنوع بودن رنگ ها ، زیبایی منحصر به فرد و مقاومت بالا می شود.

این آجرنما برخلاف تفکرات عموم به دلیل داشتن یک لایه لعاب در مقابل فرساش و موادشیمیایی ونور کاملا مقاوم است و هیچ تغییرشکلی نخواهد داشت .

 

آجرنما لعابی

 

آجرنمای پلاک:

آجرنمای پلاک جزء پرفروش ترین محصولات دکوراسیون بیرونی به حساب می آید زیرا بسیار مقاوم بوده و بیشترین مقاومت را  در برابر گرما و آتش دارد . این آجر در رنگ های نارنجی و قهوه ای موجود میباشد .

 در نتیجه دریافتیم که دلیل پدید آمدن انواع آجرها و محبوبیت آجرنماها ، کار کردن آسان ، مقاومت بالا وعایق بودن و تنوع بالا در طرح ها و کارکردهای گوناگون است .

سخن پایانی

استفاده از آجرنما ها به دلیل داشتن مزایای زیاد وتنوع بالا از دیرباز تا کنون کم که نشده بلکه ببشتر هم شده است.

این محصول هیچ گونه محدودیتی برای استفاده در دکوراسیون آجرنمای بیرونی برای شما ایجاد نمی کند و حتی هرچه اشتیاق و خلاقیت شما برای این کار بیستر باشد ، نتیجه دکوراسیون نیز فوق العاده تر میشود .

سازه هایی که امروزه با آجر ساخته میشوند ودارای آجرنما هستند ، مانند سازه های گذشتگان جزء بهترین معماری ها قرار گرفته و مورد تحسین واقع می شوند ، امیدواریم این دکوراسیون و سبک معماری در آینده نیز پابرجا بماند.

شما می توانید انواع آجرنما های مخصوص دکوراسیون بیرونی را از مجتمع آجر ایساتیس در بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

نظر خود را برای ما ارسال نمایید