نکاتی جالب درباره چیدمان آجرنما دور پنجره

اگر در شرایطی هستید که می خواهید خانه خود را بازسازی کنید و از شکل و نمای آن خسته شدید، بهتر است به سراغ پنجره ها بروید. یکی از اجزای ساختمان که اغلب افراد ان را نادیده می گیرند، پنجره های ساختمان است. ظاهر هر خانه با پنجره هایش رنگ و رویی تازه می گیرد. به علاوه، چون پنجره ها در تامین نور خانه، نقش حیاتی دارند. روش های زیادی برای بهتر و زیباتر دیده شدن پنجره ها وجود دارد. یکی از شگردهای کمتر استفاده شده، به کار بردن آجرنما برای دور پنجره ها است. در این مقاله، به بررسی تاثیر استفاده از آجرنما برای دور پنجره ها می پردازیم.

 

دلایل چیدمان آجرنما اطراف پنجره های ساختمان

دلایل چیدن آجرنما اطراف پنجره های ساختمان

می توانید با اضافه کردن آجرنما های مخصوص به اطراف پنجره های ساختمان، ظاهر جدیدی به ان بدهید. مزیت آجر به عنوان مصالح ساختمانی این است که دارای مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی است  و میزان دوام اوردن آن در شرایط سخت آب و هوایی بسیار بالا است. بافت و عمقی که به وسیله آجر در خانه شما ایجاد می شود، بسیار زیبا است.

چیدمان آجرنما اطراف پنجره ها، مزیت های خوبی دارد. یکی از این مزایا، عایق کاری ساختمان و یا منزل شما می باشد. همین خصوصیت باعث جلوگیری از اتلاف انرژی و صرفه جویی در هزینه های پرداختی برای انرژی می شود. نقش دیگری این آجرنماها، محافظت از پنجره در مقابل عوامل بیرونی مانند بارش، باد و یا طوفان، است.

مزایای استفاده از آجر نما برای دور پنجره

بهره گیری از اجرهای مخصوص برای دور پنجره ها به نوبه خود انتخاب دقیق و هوشمندانه ای است. در ادامه این مقاله، به معرفی مزیت های این روش و توضیح راجع به هریک از آنها می پردازیم.

افزایش زیبایی بصری

به ساختمان شما از بیرون، بافت و عمق مطلوبی می دهد. به کمک این آجرنماها می توان الگویی خاص ایجاد کرد. همچنین به وجود آوردن حاشیه با این قطعات آجر، امکان پذیر است. با این دو روش ذکر شده، ساختمان خود را از همسایگانتان متمایز کنید. در حالت عادی و بدون چیدن آجرنما در اطراف پنجره ها، جزئیات و زیبایی های معماری ساختمان شما دیده نمی شود. در صورت استفاده از این شیوه، اصول زیبایی شناختی پنجره های شما دو چندان می شود.

 

کاهش هزینه تعمیر و نگهداری

دوام آجرنما ها بسیار بالا است و به همین دلیل، نیاز به تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. مثل چوب نیستند که بعد از چند مدت پوسیده شوند و یا رنگشان محو شود. همچنین، کار نظافت آنها هم ساده انجام می شود. برای شست و شوی آنها از مواد شوینده مثل صابون و به همراه برس کمک بگیرید تا جلا پیدا کند.

 

ارزش خانه شما را چند برابر می کند

اگر می خواهید در آینده ملک خود را با قیمت نسبتا بالا به فروش برسانید، از چیدمان آجرنما دور پنجره هایتان غافل نشوید. این شیوه، نوعی سرمایه گذری محسوب می شود.  قطعا خانه ای با جذابیت های ظاهری بالا، راحت تر و با قیمت مناسب تر به فروش می رود و به آسانی باعث جذب خریداران بالقوه می شود.

 

آجرنما مناسب برای دور پنجره ها

برای این منظور، آجرنما ها با شکل، رنگ و ابعاد گوناگونی در بازار وجود دارد. بهتر است قبل از خرید، با مشخصات و اسم هریک از آنها به خوبی آشنا شوید و جنس مد نظر خود را ارزیابی کنید.

آجر نسوز

اگر به فکر انتخاب آجربا دوام و کلاسیک هستید، آجر نسوز را به عنوان انتخاب خوبی به شما پیشنهاد می دهم. در طیف رنگی متنوعی از قرمز و قهوه ای گرفته تا خاکستری و مشکی موجود است. بافتی که آجر نسوز دارد باعث ایجاد ظاهر متفاوتی در آن می شود. به آن شکل و شمایل روستایی می دهد. به همین دلیل، خانه شما متفاوت تر از بقیه خود را نشان می دهد.

انتخاب رنگ مناسب آجرهای نما برای دور پنجره

همه رنگ های آجرنما ها برای چیدن اطراف پنجره ها مناسب نیستند. بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که ظاهر خانه شما را منسجم و منظم تر کند. در ادامه، به بررسی نکاتی می پردازیم که هنگام انتخاب  رنگ آجرنما بسیار مهم است.

سبک خانه خود را در نظر بگیرید

از رنگ هایی استفاده کنید که تکمیل کننده نمای خانه شما هستند. در صورتیکه سبک خانه شما کلاسیک و یا سنتی است، استفاده از آجرهای قهوه ای یا قرمز، پیشنهاد ما به شما است. در غیر این صورت، سبک خانه ی شما مدرن است. برای سبک های مدرن، رنگ های خاکستری و یا مشکی انتخاب هوشمندانه تری است.

از محیط اطراف خود الهام بگیرید

به رنگ ساختمان های دور و بر حتما توجه کنید. خانه شما مباید بهتر و برجسته تر دیده شود اما نه با ظاهری نامرتی و ناهماهنگ. از رنگی استفاده کنید که تکمیل کننده نمای بیرونی منزل شما باشد. افزایش زیبایی ظاهر خانه شما، در گرو انتخاب رنگ مناسب است.

از پالت رنگ استفاده کنید

پالت رنگی یکی از مواردی است که به شما در گزینش رنگ مکمل کمک می کند. برای تصوریک درست از این نوع رنگ ها، به دنبال انتخاب رنگ هایی باشید که در برابر هم قرار دارند. اگر رنگ آجرهای خانه شما قرمز است، از آجرهایی که در طیف رنگی سبز یا آبی هستند بهره بگیرید.

دریافت نمونه

قبل از نهایی کردن تصمیم خود، نمونه هایی که در نظر دارید و یا از اینترنت جمع آوری کردید را با نمای بیرونی خانه خود تطبیق دهید. نور طبیعی روی دید شما تاثیر می گذارد. نور باعث بهتر دیده شدن آجرنما با آنچه در مغازه دیده اید می شود. از فروشنده درخواست کنید، یک آجر را به عنوان نمونه به شما بدهد و آن را آزمایش کنید. آنگاه مطمئن می شوید که با تم رنگی خانه شما هماهنگی دارد یا خیر. می توانید با مهندسان معمار با تجربه نیز مشورت کنید.

نتیجه گیری:
بازسازی پنجره‌ها در هر خانه‌ای می‌تواند تغییری دگرگون‌کننده ایجاد کند، نه تنها در زیبایی بصری، بلکه در کیفیت زندگی ساکنان خانه نیز. به‌کارگیری آجرنما به دور پنجره‌ها شیوه‌ای نوآورانه برای افزودن بافت و گرمی به نمای خانه است که هم زیباسازی می‌کند و هم از نظر عملکردی، تأثیرات مثبتی دارد. چنین تغییراتی می‌توانند نورپردازی طبیعی داخل خانه را بهبود بخشیده و به بهینه‌سازی انرژی نیز کمک کنند. در نهایت، انتخاب روش‌های بازسازی خلاقانه برای پنجره‌ها ممکن است نقطه آغازی برای تحولی جامع در خانه شما باشد.

شرکت ایساتیس، با بیش از پنج سال سابقه در زمینه فروش آجرنما در شیراز، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص انتخاب آجرنمای مناسب برای چیدمان اطراف پنجره ها است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این مجموعه با شماره تماس 09177172553 ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را برای ما ارسال نمایید