نقش آجرنما درمعماری مدرن

نقش آجرنما درمعماری مدرن

امروز آجر به دلیل سازگاری با محیط زیست و دوام بالا برخلاف تصور اغلب افراد، نقش مهمی در معماری مدرن پیدا کرده است. معماری مدرن برخلاف معماری کلاسیک فاقد حیاط و اتاق های متعدد است اما در عوض دارای طراحی دلباز با نور زیاد است.

یکی از مزایای استفاده از آجر چه در ساخت ساز و چه در آجرنما و معماری مدرن سرعت بخشیدن به کار است، در واقع شما از متریالی دارید استفاده می کنید که هم زمان علاوه بر مقاومت بخشیدن به کار و زیبایی سرعت پروژه ساختمانی مدنظرتان را نیز بالا می برد.

به همین دلیل آجر یکی از محبوب ترین متریال ها در ساخت آجرنما و معماری مدرن محسوب می شود.

با پررنگ تر شدن نقش آجر در معماری مدرن به وفور معماری مدرن بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است و همین دلیل هم باعث پررنگ تر شدن نقش آجرنما ها نیز شده است.

با ما در تا اخر این بحث چالش برانگیز همراه باشید تا بیشتر با معماری مدرن و استفاده اجر در آن آشنا شویم.

 

نقش آجرنما در معماری مدرن

 

آجر از دوران قدیم تا کنون در شکل ها و معماری های مختلفی عرضه شده است، آجرنما یکی از تاثیر گذارترین موارد درزیباسازی دکوراسین درونی و بیرونی ساختمان ها است که به راحتی و آسانی می توان با توجه به کاربردهای مختلف آن بسته به نوع شرایط آب و هوایی در همه ی موارد ساختمان از آن استفاده کرد.

آجرنما و معماری مدرن

معماران از دوران قدیم تا کنون بسته به شرایط مختلف مختصات آب و هوایی از آجر در طراحی های خود استفاده می کردند. آجر با اینکه یک متریال تقریبا کلاسیک محسوب می شود اما استفاده از آن در نمای درونی و بیرونی معماری های مدرن امروزی وغوغا به پا می کند و تاثیر بسیار عالی در مخاطب و افراد ایجاد می کند.

در حال حاضر استفاده از آجر در نمای بیرونی و نمای معماری مدرن نقش بسیار پررنگی دارد این درحالی است که تا یک یا دو دهه قبل ای موضوع را در دکوراسیون نمی پذیرفتند و برایشان قابل حضم نبود.

اما نکته حائز اهمیت این است که این طرز تفکر از بین رفته و از آجر نه تنها در معماری مدرن بلکه در کوچک ترین بخش های ساختمان استفاده می کنند.

 

آجرنما برای معماری مدرن

 

آجر و جایگاه آن در معماری مدرن

آجر  به دلیل داشتن داشتن بافت، ضخامت و استحکام بالا در برابر عوامل محیطی از دیرباز تا کنون در بین انسان ها از جایگاه بالایی برخوردار بوده است. استفاده از آجر در معماری مدرن امری انکار ناپذیر است.

آجر یکی از متریال هایی است که توانسته است چه در معماری سبک قدیم و چه در معماری مدرن سربلند بیرون بیاید و به همین دلیل است که یکی از معدود مصالحی است که توانسته از دوران قدیم تا کنون اهمین خود را حفظ کند و همچنان مورد توجه قرار بگیرد.

 آجرنما و کاربرد آن در معماری مدرن

معماری مدرن همان جور که از اسمش پیداست سبک به خصوص و منحصر به فردی دارد و امکان استفاده از همه نوع متریال در آن امکان پذیر نیست و درواقع محدود است.

به همین دلیل برای دیزاین دکوراسیون بیرونی باید با دقت هرچه تمام متریال ها انتخاب شوند، افراد از تخصص بالا بهره مند باشود و از یک سری اصول و قواعد مشخص پیرویی کنند. 

امروزه نمای مدرن یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین نماهای مورد استفاده امروزی محسوب می شود که در بین طراحان و معماران بسیار محبوب است.

استفاده از آجرهای امروزی و با نقوش کلاسیک بسیار مورد توجه قرار گرفته و می تواند به راحتی شما را به
آن نتیجه ی مطلوب مورد نظرتان برساند البته باید به این توجه داشتاه باشید که آن نوع اجری که می خواهید خریداری و مصرف نمایید با شرایط ساختمانی و مقاوت ساختمان شما هماهنگ است یا خیر.

آجر در معماری مدرن امروزه در کنار چوب، شیشه، برخی سنگ های زینتی و یا حتی مس و نورپردازی جلوه چند برابری پیدا می کند.

اگر می خواهید  نتیجه ی مطلوبی در آخر کار داشته باشید کافی ست با یک سری نکات طراحی استاندارد را به صورت جدی رعایت کرده، با یک متخصص این موضوع را در میان بگذارید و اما اکنون شما یک معماری مدرن را در بردارید.

از این رو می توانید با مجتمع آجرنما ایساتیس برای مشاوره هرچه بهتر با کارشناسان موجود در این زمینه و شماره 09179172553 درارتباط باشید.

 

کاربرد آجرنما در معماری مدرن

 

آجرنما و مزایای آن در معماری مدرن

در سال های متعدد استفاده از آجر در دکوراسیون های داخلی و بیرونی بسیار متداول بوده است.

از این رو همین امر باعث موردتوجه بودن هرچه بیشتر آجر در صنعت معماری بوده و از جایگاه بالایی برخوردار است.

در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای استفااده از آجر در آجرنماها و معماری مدرن خواهیم پرداخت.

  • استفاده از آجرنما به دلیل داشتن تنوع قیمت و مقمون به صرفه بودن محبوبیت بالایی در معماری مدرن دارد.
  • دوام و ماندگاری آجر در مقابل دیگر مصالح قابل قیاس نیست به هیمن دلیل در بسیاری از ساخت و سازها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • آجر یکی از مصالح طبیعی ست و بسیار با طبیعت همخوانی دارد و کم ترین آسییب را به محیط زیست و اکوسیستم می زند.
  • هزینه ی نصب آجر برای آجرنما ها چه در معماری مدرن و چه در بافت کلاسیک بسیار کم تر از مصالح و متریال های دیگر است و هزینه ی زیادی ندارئ.
  • آجر یکی از فراوان ترین مصالح موجود است و به راحتی در هرجا که اختیار کنید به وفور قابل یافت است.

 

خرید آجرنما برای معماری مدرن

 

محدوده قیمت آجرنما در شیراز و ایران

یکی از موارد مهم در انتخاب یک محصول (یا مصالح و متریال ها)قیمت آن است که نشان دهنده ی بخشی از ارزش و کیفیت محصول می باشد.بنابراین توصیه می شود برای خرید این نوع محصولات که امروزه از موارد مهم  در معماری مدرن به حساب می آیند به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

شما با اعتماد به فروشگاه ایساتیس می توانید خیالتان را از جانب کیفیت و قیمت راحت کنید. همکاران ما در این بخش مشتاقانه منتظر همراهی و راهنمایی شما در این بخش می باشند.

سخن پایانی

امروزه با توجه به معماری روز جهانی کارخانه و شرکت هایی تولید آجر نیز افزایش یافته که در نتیجه باعث تنوع هرچه بیشترآجرها در رنگ، طرح و جنس می شود.

از همین رو اعتماد به تمامی شرکت ها کمی دشوار می شود زیرا بدون مشاوره گرفتن از متخصص های زبده ممکن است دچار اشتباه شده و نتواانید آجر متناسب با سازه و معماری خود را تهیه فرمایید .

مرکز تخصصی آجرنما  ایساتیس در شیراز با افتخار این امکان را در اختیار شما قرار داده است که بتوانید با خیال راحت از جنس و قیمت بهترین ها را با رضایت خریداری کنید. جهت اطلاع از قیمت و خرید آجرنما شیراز و ایران با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

نظر خود را برای ما ارسال نمایید