چسب آجر چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

چسب آجر چیست؟

چسب آجر یکی از چسب های رایج در صنعت ساختمان سازی محسوب می شود، همان گونه که از اسم این محصول مشخص است برای چسباندن انواع آجر مانند نسوز، ضدآب،سفالی و پازلی نیز استفاده می شود.

چسب اجر اگر در شرایط مکانیزه و بدون دخالت دست و نیروی انسانی به کار گرفته شوند از کیفیت خوبی برخوردار خواهند بود زیرا در این حالت میزان ترکیبات اولیه و ضروری کاملا دقیق است و طبق استاندارد های ملی و جهانی رعایت شده است.

در مواد اوبیه چسب آجر از مواد پلیمری استفاده شده است که همین موضوع این محصول را ضدآب کرده و کم ترین نفوذ آب را از بین برده است، همچنین چسب آجر از خاصیت چسبندگی و انعطاف بالایی نیز برخوردار است.

البته نکته حائز اهمیت در مورد چسب آجر این است که کیفیت در این محصول باعث تعیین قیمت چسب آجر پودری می شود.

این محصولات معمولا در رنگ های سفید، خاکستری یا شیری رنگ در بازار موجود هستند.

چسب آجر به دلیل مصرف پایینی که دارد هزینه ی بالایی برای کارفرما ایجاد نمی کند و دلیل این مصرف پایین احتیاج ضخامت کم چسب برای چسباندن آجرها می باشد.

با ما در ادامه این مقاله برای شناخت بهتر چسب آجر و کاربرد های آن همراه باشید.

 

چسب آجر چیست؟

 

کاربرد چسب آجر

رایج ترین کاربرد چسب آجر، چسباندن انواع آجرهای پازلی، آنتیک یا نسوز است که برای دیوارنماها  در دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

قبل از ساخت این محصول برای چسباندن آجرها در کنار هم از ملات استفاده می کردند که کاری تقریبا سخت . زمان بر بود اما امروزه با تولید چسب آجر این کار در صنعت ساختمان سازی و... برای مهندسان آسان تر، به صرفه تر شده و زمان کم تری نیز اشغال می کند.

این محصول به دلیل چسبندگی، انعطاف،ضدآب بودن، هزینه و زمان بری کم تر بسیار گذینه مناسب تری نسبت به ماسه و سیمان یا همان ملات دارد.

مواد اولیه چسب آجر به صورت پودری و خشک بوده و به آسانی در فروشگاه های مورد نظر یافت می شود .

این محصول از تنوع کیفیتی بالایی برخوردار و مدل های زیادی نهیز دارد که با کم ترین قیمت می شود از شرکت یا مراکز خرید معتبر خریداری کرد.

چسب آجر به دلیل کیفیت بالا به غیر از ضد آب بودن نسوز نیز می باشد و در مقابل گرما و دمای زیاد، سرما و رطوبت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

 

کاربرد چسب آجر

 

چگونگی استفاده از چسب آجر

هنگام خریداری و اطمینان از آمادگی خود، چسب را به وسیله ی کاردک مخصوص بر روی سیمان کشیده و برای اطمینان نهایی ضخامت چسب را به 3 میلیمتر می رسانیم.

پس از کشیدن چسب بر روی مکان سیمانی مورد نظر شما تا حدود 20 دقیقه زمان دارید تا آجرهارا در محل دقیق خود بچسبانید در غیر این صورت چسب ها خشک شده و کارایی خود را از دست می دهند.(در واقع چسبندگی ندارند و چیدمان .)

در مرحله نهایی پس از آنکه آجرها درست در زمان مناسب چسبانده شدند، باید با جسمی سنگین محل(آجرها) را فشارداد تا آجرها در سرجای خود در بهترین حالت فیکس و محکم شوند.

انواع چسب آجرنما

به صورت کلی 2نوع چسب آجرنما موجود می باشد،خمیری و پودری، مقدار چسب موجود در چسب خمیری 12.5 کیلوگرم و مقدار چسب پودری در هر سطل 20 کیلوگرم می باشد که در کیسه بسته بندی شده می باشد.

در ادامه به صورت تخصصی به هر کدام از این نوع چسب ها می پردازیم.

 

انواع چسب آجر

 

چسب آجر خمیری

نحوه ی استفاده از چسب آجر خمیری بسیار آسان می باشد و کاربرد زیادی در صنعت ساختمان و سازی و ساخت ساز دارد. قیمت چسب آجر خمیری نسبت به چسب آجر پودری کمی متفاوت تر است که این موضوع اشاره ای به کاربرد آنها دارد.

این نوع محصول همانند اسمش که پیداست مواد اولیه خمیری مانندی دارد که همین موضوع باعث شده پوشانندگی بالایی داشته باشد.

این نوع چسب اغلب برای چسباندن سنگ های آنتیک که نیاز به توجه و مقاومت بالایی دارند استفاده می شود.

چسب آجر پودری

چسب آجر پودری همانند نامش ماده اولی ای خشک و پودری دارد که باید به گچ اضافه شود و سپس مورد استفاده قرار بگیرد.

چسب آجر پودری دیگر مصالح ساختمانی، آجرنما و آجرهای سفالی را نیز به هم بچسباند.

این محصول از قیمت کم تری نسبت به چسب خمیری برخوردار است اما با این حال چیزی از کیفیتش کم نمی کند.

این محصول به دلیل داشتن قیمت مقمونه به صرفه ای که دارد در بیشتر نماهای ساختمان و حتی دکوراسیون ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مزایای ان نسبت به دوغاب است که مدت زمان کم تری برای خشک شدن نیاز دارد .

چسب آجر نسوز

آجر نسوز به دلیل مقاوتی که در برابر دمای بالا و آتش دارد قطعا باید با چسب مقاومی چسبانده بشود.

راه حل این کار چسب آجر نسوز می باشد،  این نوع چسب غیر اشتعال بوده و مقاومت بسیار زیادی در برابر گرما دارد، به همین دلیل در دکوراسیون های داخلی طرفدار زیادی دارد و از ایمنی بالا نیز برخوردار است.

 

مزایای چسب آجر

 

سخن پایانی

چسب آجر دارای مزایای زیادی است که برای هرکدام از خریداران این محصول قطعا از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین دلیل در انتخاب و خرید این محصول باید دقت زیادی به خرج داد زیرا که علاوه بر هدر رفتن سرمایه باعث زیرسوال رفتن مقاومت سازه می شود و آن را دچار نقص می کند.

توصیه می شود برای خرید این محصول از کارشناسان ومتخصصان زبده در این زمینه مشورت بگیرید و هنگام استفاده از آن نیز از مهندس ناظر ساختمان یا سازنده کمک بگیرید.  مجتمع آجرنما ایساتیس واقع در شیراز دارای مشاوران فروش باتجربه است که می توانید با تماس با شماره  09179172553 با آن ها ارتباط برقرار کرده و مشاوره رایگان برای خرید آجرنما شیراز و چسب آجر دریافت کنید.

نظر خود را برای ما ارسال نمایید