کاربرد آجر در ساخت و دکور حمام

استفاده از آجر در حمام، ایده ‌ای نوآورانه و جسورانه است که فضایی گرم و صمیمی را در عین رطوبت و خنکی حمام، به ارمغان می ‌آورد. این عنصر طبیعی، با تنوع رنگ و طرح، به طور گسترده ای در طراحی داخلی به کار می رود. در ادامه کاربرد آجر در ساخت و دکور حمام را به طور کامل بررسی می کنیم.

مزایای استفاده از آجر در حمام

آجر، حمام شما را از حالت یکنواختی خارج کرده و به آن نمایی خاص می ‌بخشد. همچنین، این متریال در اغلب اوقات در برابر رطوبت، لغزش و سایش مقاوم است و طول عمر بالایی هم دارد. گفتنی است، آجرها به راحتی شسته شده و در رنگ ‌ها و طرح‌ های متنوعی تولید می‌ شوند که می ‌توانید متناسب با سلیقه خود یک نمونه را انتخاب کنید. آجر را می توان با سایر عناصر‌ مانند کاشی، سرامیک، چوب و نقاشی هم ترکیب کرد و فضایی زیبا و منحصر به فرد خلق نمود.

ویژگی‌ های آجر مناسب حمام

  • مقاومت در برابر رطوبت:
    مهم ‌ترین ویژگی آجر حمام، مقاومت آن در برابر رطوبت است. آجرهای نسوز، آجر لعابی و رستیک بهترین گزینه برای دکور حمام هستند.
  • مقاومت در برابر لغزش:
    سطح آجر حمام باید زبر باشد تا از لغزش و حوادث ناگوار جلوگیری به عمل آید.
  • ابعاد مناسب:
    آجرهای با ابعاد کوچک، مانند آجر نما و آجر دکوراتیو، برای حمام مناسب ‌تر هستند.
  • رنگ و طرح:
    تنوع رنگی و طرحی آجرها، انتخاب را برای شما آسان می ‌کند. می ‌توانید از رنگ ‌های خنثی و روشن برای بزرگ‌ تر نشان دادن حمام و یا از رنگ‌ های گرم و تیره‌ تر برای ایجاد فضایی صمیمی استفاده کنید.

    ویژگی‌ های آجر مناسب حمام

مصالح مورد نیاز برای دکور کردن حمام با آجر

آجر: با توجه به ویژگی ‌های ذکر شده، آجر مناسب حمام خود را انتخاب کنید.

ملات: ملات مناسب برای چسباندن آجرها به دیوار حمام، ملات ماسه و سیمان یا چسب کاشی است.

عایق رطوبتی: برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارها، از عایق رطوبتی مانند ایزوگام یا قیرگونی استفاده نمایید.

رزین: برای افزایش جلوه و مقاومت آجر در برابر رطوبت و لغزش، می ‌توانید از رزین استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در هنگام ساخت و اجرای کار باید درز بین آجرها را با مواد مناسب پر کنید تا از نفوذ رطوبت و جرم جلوگیری شود. همچنین در زمان استفاده هم از شوینده ‌های ملایم برای تمیز کردن آجرها استفاده کنید.

روش‌ های ترکیب آجر با سایر متریال ها

آجر، عنصری منعطف است که می ‌توان آن را جهت ایجاد فضایی زیبا و منحصر به فرد در حمام، با سایر متریال ها ترکیب کرد. در اینجا به چند نمونه از ترکیب ‌های محبوب آجر با سایر عناصر در حمام اشاره می‌ کنیم.

  • ترکیب آجر با شیشه

استفاده از آجر به عنوان قاب برای دیوار شیشه ‌ای حمام، زیبایی و ظرافت خاصی به فضا می ‌بخشد. به کارگیری حمام شیشه ‌ای با یک دیواره آجری هم، فضایی مدرن و شیک را به وجود می ‌آورد.

پارتیشن شیشه ‌ای با دیوار آجری، فضایی را برای حمام و دستشویی جدا کرده و در عین حال، نور را به داخل حمام هدایت می ‌کند.

روش‌ های ترکیب آجر با سایر متریال ها

  • ترکیب آجر با فلز

ترکیب شیرآلات فلزی با دیوار آجری، تضاد زیبایی را در حمام به وجود می آورد. در پی استفاده از دوش فلزی با دیوار آجری، فضایی مدرن و صنعتی در حمام ایجاد می شود. قفسه‌ های فلزی در کنار دیوار آجری، ضمن ایجاد فضایی برای نگهداری لوازم حمام، زیبایی این مکان را هم دوچندان می ‌کنند.

  • ترکیب آجر با چوب

به کارگیری کفپوش چوبی در کنار دیوار آجری، فضایی سنتی را در حمام به وجود می‌ آورد. سقف چوبی با دیوار آجری هم، فضایی روستایی و سنتی را در حمام ایجاد می ‌کند. ترکیب روشویی چوبی با دیوار آجری، زیبایی و ظرافت خاصی به حمام می ‌بخشد.

  • ترکیب آجر با کاشی

تنوع رنگی دیوار نما شده با ترکیب آجر و کاشی، جلوه ای زیبا به دیوار حمام می دهد. استفاده از آجر به عنوان حاشیه برای کاشی‌ ها، ظرافت نمای حمام را دوچندان می کند. با استفاده از کفپوش آجری با دیوار کاشی، می توان فضایی گرم و صمیمی را در حمام به وجود ‌آورد.

نکاتی برای ترکیب آجر با سایر متریال ها:

در انتخاب رنگ و طرح متریال ها، به هارمونی و تناسب میان آنها و رنگ و طرح آجر، توجه کنید.

از ترکیب بیش از حد عناصر در حمام خودداری نمایید.

از متریال ‌هایی با کیفیت و مرغوب استفاده کنید.

میزان عرضه و تقاضا

استفاده از آجر در حمام، به عنوان یک ترند جدید، رشد صعودی دارد. به همین دلیل، تقاضا برای آجرهای مناسب حمام رو به افزایش است. خوشبختانه، تنوع و عرضه این نوع آجرها در بازار نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

ترکیب آجر با سایر متریال ها

قیمت آجر حمام

قیمت آجر حمام به نوع آجر، ابعاد، رنگ، طرح و برند آن بستگی دارد.

نوع آجر: آجرهای نسوز، آجر لعابی و آجرهای رستیک از سری آجرهای مناسب برای استفاده در حمام هستند که هرکدام قیمت‌ متفاوتی دارد.

ابعاد آجر: این پارامتر هم بر قیمت آجر تاثیر دارد.

رنگ و طرح آجر: آجرهای رنگی و طرح‌ دار قیمت بیشتری نسبت به آجرهای ساده دارا هستند.

برند آجر: برندهای معروف و معتبر قیمت ‌های بالاتری را برای محصولات خود تعیین می کنند.

نکاتی برای خرید آجر حمام

قبل از خرید آجر، حمام خود را به طور دقیق اندازه گیری کنید.

از کیفیت و مرغوبیت آجر اطمینان حاصل نمایید.

از فروشنده معتبر، آجر را خریداری کنید.

   خرید آجر حمام

خلاصه کلام

آجر یک از مصالح ساختمانی است که به دلیل ویژگی های خاص خود مانند زیبایی و مقاومت و دوام، در طراحی های داخلی مانند دکور کردن حمام، کاربرد دارد.

برای استفاده از آجر در حمام، ابتدا باید مصالح مورد نیاز را تهیه کنید. این مصالح شامل آجر، چسب و رزین می باشد. همچنین برای پایه گذاری و اجرای کارهای ساختمانی، مصالح دیگری مانند سیمان، ماسه و آب نیز لازم است.

گفتنی است، برای داشتن نمایی لوکس و زیبا، می توانید مطابق سلیقه شخصی تان، آجر را با سایر متریال ها ترکیب کنید. به عنوان مثال، می توان از آجر به عنوان حاشیه برای دیوارها، کاشی‌ ها یا آینه، استفاده کرد.

قیمت آجر هم بر اساس نوع، ابعاد و کیفیت آن تعیین می شود. همچنین هزینه نصب آجر نیز باید در محاسبه قیمت نهایی محصول مد نظر قرار گیرد.در مجموع، استفاده از آجر در حمام یک راه زیبا و مقاوم برای تزیین و آراستن این فضا است که با استفاده از روش های مناسب می توان زیبایی و شکوه بیشتری به آن بخشید.

کارشناسان مجرب شرکت آجرنما ایساتیس با بررسی شرایط ویلای شما، بهترین آجرنما را با توجه به سلیقه و بودجه شما پیشنهاد می‌دهند.

 

نظر خود را برای ما ارسال نمایید